Oklejanie samochodów – Dzień Dobry , chciałbym okleić samochód … ile to kosztuje?

Oklejanie samochodów – Media Plastyk Słucham. Dzień Dobry, co by chciał Szanowny Klient uzyskać? Czy Klient jest zdecydowany na jakiś konkretny kolor? Jakie dokładnie jest auto? Co przez oklejenie rozumie Klient?

Szanowny Kliencie, jeśli odpowiesz sobie na te pytania – prościej będzie nam przygotować ofertę.

Oklejenie samochodu, to proces/usługa zupełnie inna niż lakierowanie. Po pierwsze, jeśli Klient chce uzyskać stały i permanentny efekt odświeżenia samochodu – zdecydowanie polecamy go polakierować w specjalistycznym zakładzie lakiernictwa. Koszta podobne, czasem nawet niższe – a efekt na lata i trochę inna zasada dbałości o powłokę lakieru jak przy foliach samoprzylepnych.

Jeśli Klient, jest w 100% przekonany iż chce okleić z uwagi na ew. możliwość zmiany koloru po 2 latach użytkowania, bo taka powinna być standardowo realna gwarancja na foliowanie samochodu na zmianę koloru – Zapraszamy. Karty specyfikacji folii do aplikacji na samochodach, zawierają m.in. parametr przyczepności kleju do podłoża – jaki występuje czasem nawet do 8 lat. Nie zmienia to jednak faktu, że folie samoprzylepne ulegają stopniowemu zużyciu już we wcześniejszych latach po oklejeniu. Klient powinien zrozumieć te podstawowe kwestie, folia do zmiany koloru, wizerunku to: fanaberia, prestiż, fantazja, zabawa, odróżnienie się w ruchu ulicznym. Pewnym wyjątkiem mogą być folie zabezpieczające, tj. warstwy bezbarwne z tworzywa sztucznego, poliuretanu , które są wyprodukowane typowo pod zabezpieczenie lakieru. Nie zmienia to faktu, iż te również pomimo praktyczniej autoregeneracji warstwy poliuretanowej – nie są wieczne.

Istnieje wiele teorii, o gwarancjach dożywotnich itd. lecz na logikę i ogólny zdrowy rozsądek – lakier również nie będzie wyglądał na aucie, cały czas tak samo jak po wyjechaniu z komory lakierniczej. Folia a lakier na chwilę obecną to jednak bardzo zbieżny temat. Podobnie jak w lakiernictwie, tak samo przy foliowaniu – wymienia się głównie cały element. Lakier również stosuje się na dany element. W sporadycznych przypadkach, tak samo jak przy folii można dokonać łączenia, odsłonięcia – tak by efekt nie stanowił o estetyce całości tj. subtelne łączenie folii w miejscach w których nie da się jej rozciągnąć we wszystkich kierunkach, czy dobra polerka po lakierowaniu – niwelująca łączenie warstw lakieru.

Klient powinien jednak zrozumieć aspekty i ograniczenia folii samoprzylepnych. I tak, oklejenie wszystkich szczegółów, zakamarków jest w tym przypadku zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku metody lakierniczej. Przy foliach często akceptujemy w kanciastych miejscach nadwozia – łączenia. Są to wszelkie zakamarki, czasem kąty proste i ostre – i takie zakrzywienia, które mogą spowodować nadmierne rozciągnięcia folii – a co za tym idzie osłabienia kleju w danym miejscu. Wiadomym jest iż powłoka lakieru doleci i pokryje takie miejsca bezproblemowo.

Oklejanie samochodów w dzisiejszych czasach jest bardzo popularne, również z uwagi na dużą ilość warsztatów które zajmują się oklejaniem.

Oklejanie samochodów
Oklejanie samochodów
Oklejanie samochodów

Jaki mamy stan samochodu? Czy jest to samochód nowy czy używany? Ma to bardzo duże znaczenie przy oklejaniu samochodów, podobnie jak w lakiernictwie tj. przygotowanie istniejącej powłoki powierzchni do oklejenia czy lakierowania. Występujące ew. ubytki, głębokie rysy, zadrapania, ogniska korozji – w przypadku używanych samochodów, należy przygotować – podobnie jak do lakierowania tj. przynajmniej wyrównanie powierzchni i lakier podkładowy.

Zarówno folia jak i powłoka lakieru, pokryje równe części – dając efekt gładkości nowej powierzchni, tylko wtedy gdy poprzednia powierzchnia jest gładka. Wyrównamy możliwie jedynie tylko mikrorysy, takie które np. zostaną tzw. zalane przez lakier, lub grubość folii zniweluje ich występowanie.

Oklejamy z uwagi na cenę, często tylko części zewnętrzne – omijając wnęki, zawiasy, środkowe części elementu. W lakiernictwie, nie ma kłopotu z częściami wewnętrznymi chociażby np. miejscami w drzwiami od środka, pomiędzy tzw. demontowalnym boczkiem tapicerki, a krawędzią drzwi. Dla oklejania, takie miejsca to już nie lada wyczyn – w branży brzydko nazwany „fetyszem”.

Tak więc, folia tak – zrozumienie Klienta, że to zmiana wizerunku, zabawa, nie stałość i wytrzymałość taka jak lakier. Nijak się ma porównywanie tworzywa sztucznego jakim jest folia, do pigmentów i rozcieńczalników, rozpuszczalników w lakiernictwie.

Reklama polega na tym, iż koncerny produkujące folie samoprzylepne wypuszczają tzw. efekty specjalne w materiałach, w postaci domieszek aluminium, brokatów, czy uzyskania samej matowości folii. Co jest zdecydowanie trudniejsze do otrzymania w usłudze lakierniczej.

Wydatek na oklejenie to koszt rzędu 4-6tys netto, w standardzie (tj. oklejenie zewnętrzne, bez wnęk), tak cenią się doświadczone firmy w branży. Jest to czasem określane na tzw. 3-krotność ceny materiału, którego rolka 18-25mb waha się w kwotach 1,5-3tys PLN – przy podstawowej palecie kolorów. W niektórych przypadkach tj. np. folie imitujące chrom, carbon, itp. cena rolki kształtować się może w kwocie 4-8tys netto.

Klient musi wiedzieć, że czasem oklejenie jednego małego elementu o trudnym do aplikacji folii kształcie, może kosztować jednostkowo dużo więcej za samą usługę. Wiąże się to z ręcznym wykonaniem i pracochłonnością. Np. dajmy na to wykonanie oklejenia lusterka może kosztować 150zł ale również 500-600zł netto, w zależności od stopnia skomplikowania – demontaż, kształt.

Nieznaczna różnica, może występować przy oklejaniu samochodów typowo reklamowym. Tj. np. poprzez zastosowanie grafiki wycinanej, bądź wydruku na folii samoprzylepnej. Tutaj nie zawsze konieczny jest znaczny demontaż auta, czasem w ogóle go można pominąć. W takim przypadku oklejanie samochodów ma zastosowanie głównie dla oznakowania firmowego.

Oklejanie samochodów

Czasem proces przygotowania samochodu do oklejenia czy lakierowania, jest bardziej czasochłonny niż samo oklejanie lub lakierowanie. Ważne w tym procesie są tzw. szczegóły, drobiazgi – ładnie określone z ang. detailing. Ta oddzielna usługa kosztuje, stanowi oddzielną pracę przygotowawczą przed oklejeniem. Podobnie demontaż podzespołów, jak ich ponowny montaż po aplikacji folii. W większości przypadków, nazywamy to tzw. „biżuterią auta”. Są to listwy, uszczelki, atrapy, znaczki, grille, następnie dochodzą klamki – co do których w części aut należy zdemontować boczki wewnętrzne drzwi, anteny, lusterka (tu często demontowane jest również same zwierciadło lustra, tak by została sama obudowa). Praktycznie zawsze przy zmianie koloru demontuje się także zderzak przedni i tylny, z niego należy powyjmować wszelkie czujniki parkowania, halogeny i inne atrapy. Wiąże się to ze stosunkowo precyzyjną pracą mechanika i wybiórczymi umiejętnościami dla danej marki i modelu auta. W tym wszystkim tkwią szczegóły przygotowania elementu do oklejenia folią, tak samo jak do polakierowania.

Oklejanie samochodów, zawsze wiąże się z analizą danej marki, modelu jak i stopnia skomplikowania pracy. Przygotowanie samochodu do oklejenia, demontaż, ponowny montaż. To wszystko wpływa na cenę oklejenia.

Polecamy zapoznaj się z naszym cennikiem – Oklejanie samochodów cena

Oklejanie samochodów - przykłady

Recommended Posts
oklejanie foodtruck