Zmiana koloru samochodu dla firmy MaxBogl

Zmiana koloru dla firmy Max Bogl. Auto Opel Combo blaszak, w kolorze nadwozia białym – dostał docelowo praktycznie pełny wrapping w kolorze ciemnej żółci.

Jeśli Klient, jest w 100% przekonany iż chce okleić z uwagi na ew. możliwość zmiany koloru po 2 latach użytkowania, bo taka powinna być standardowo realna gwarancja na foliowanie samochodu na zmianę koloru – Zapraszamy. Karty specyfikacji folii do aplikacji na samochodach, zawierają m.in. parametr przyczepności kleju do podłoża – jaki występuje czasem nawet do 8 lat. Nie zmienia to jednak faktu, że folie samoprzylepne ulegają stopniowemu zużyciu już we wcześniejszych latach po oklejeniu. Klient powinien zrozumieć te podstawowe kwestie, folia do zmiany koloru, wizerunku to: fanaberia, prestiż, fantazja, zabawa, odróżnienie się w ruchu ulicznym. Pewnym wyjątkiem mogą być folie zabezpieczające, tj. warstwy bezbarwne z tworzywa sztucznego, poliuretanu , które są wyprodukowane typowo pod zabezpieczenie lakieru. Nie zmienia to faktu, iż te również pomimo praktyczniej autoregeneracji warstwy poliuretanowej – nie są wieczne.

Istnieje wiele teorii, o gwarancjach dożywotnich itd. lecz na logikę i ogólny zdrowy rozsądek – lakier również nie będzie wyglądał na aucie, cały czas tak samo jak po wyjechaniu z komory lakierniczej. Folia a lakier na chwilę obecną to jednak bardzo zbieżny temat. Podobnie jak w lakiernictwie, tak samo przy foliowaniu – wymienia się głównie cały element. Lakier również stosuje się na dany element. W sporadycznych przypadkach, tak samo jak przy folii można dokonać łączenia, odsłonięcia – tak by efekt nie stanowił o estetyce całości tj. subtelne łączenie folii w miejscach w których nie da się jej rozciągnąć we wszystkich kierunkach, czy dobra polerka po lakierowaniu – niwelująca łączenie warstw lakieru.

Klient powinien jednak zrozumieć aspekty i ograniczenia folii samoprzylepnych. I tak, oklejenie wszystkich szczegółów, zakamarków jest w tym przypadku zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku metody lakierniczej. Przy foliach często akceptujemy w kanciastych miejscach nadwozia – łączenia. Są to wszelkie zakamarki, czasem kąty proste i ostre – i takie zakrzywienia, które mogą spowodować nadmierne rozciągnięcia folii – a co za tym idzie osłabienia kleju w danym miejscu. Wiadomym jest iż powłoka lakieru doleci i pokryje takie miejsca bezproblemowo.

Oklejanie samochodów w dzisiejszych czasach jest bardzo popularne, również z uwagi na dużą ilość warsztatów które zajmują się oklejaniem.

20230511_151409
20230512_155630
20230512_142836

Jaki mamy stan samochodu? Czy jest to samochód nowy czy używany? Ma to bardzo duże znaczenie przy oklejaniu samochodów, podobnie jak w lakiernictwie tj. przygotowanie istniejącej powłoki powierzchni do oklejenia czy lakierowania. Występujące ew. ubytki, głębokie rysy, zadrapania, ogniska korozji – w przypadku używanych samochodów, należy przygotować – podobnie jak do lakierowania tj. przynajmniej wyrównanie powierzchni i lakier podkładowy.

Zarówno folia jak i powłoka lakieru, pokryje równe części – dając efekt gładkości nowej powierzchni, tylko wtedy gdy poprzednia powierzchnia jest gładka. Wyrównamy możliwie jedynie tylko mikrorysy, takie które np. zostaną tzw. zalane przez lakier, lub grubość folii zniweluje ich występowanie.

Oklejamy z uwagi na cenę, często tylko części zewnętrzne – omijając wnęki, zawiasy, środkowe części elementu. W lakiernictwie, nie ma kłopotu z częściami wewnętrznymi chociażby np. miejscami w drzwiami od środka, pomiędzy tzw. demontowalnym boczkiem tapicerki, a krawędzią drzwi. Dla oklejania, takie miejsca to już nie lada wyczyn – w branży brzydko nazwany „fetyszem”.

Tak więc, folia tak – zrozumienie Klienta, że to zmiana wizerunku, zabawa, nie stałość i wytrzymałość taka jak lakier. Nijak się ma porównywanie tworzywa sztucznego jakim jest folia, do pigmentów i rozcieńczalników, rozpuszczalników w lakiernictwie.

MaxBogl - zmiana koloru Opel Combo

Recommended Posts
oklejanie foodtruck